Vi strävar alltid efter att ett köp hos oss ska vara enkelt och tydligt för dig som kund. Vi och våra samarbetspartners behöver dock vissa uppgifter av dig för att du ska kunna genomföra ditt köp. Du måste vara över 18 år för att få genomföra en beställning på doglove.se

Du kan läsa mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

Efter att du har lagt en order kommer en orderbekräftelse till den mailadress som du angav i din beställning. Det är ett automatiskt mail och är endast en bekräftelse på att din order är mottagen hos oss. Kontrollera din orderbekräftelse så att din beställning har blivit korrekt. Upptäcker du något fel kontakta vår kundservice så snart du kan. 

Det är inte säkert att din order hinner ändras eller stoppas efter att din order är lagd om din order redan gått vidare till vårt lager. Det är viktigt att du uppger rätt namn och adress så att ditt paket skickas till korrekt adress.

Med hänsyn till miljön återanvänder vi så mycket kartonger och emballage som möjligt, ingen kan göra allt men alla kan göra något. Vi sampackar även om du lagt fler beställningar.

Vi skickar endast inom Sverige.

Om ditt paket ej hämtas ut i tid och går tillbaka till oss tas en avgift ut om 250 kr/paket för att täcka våra kostnader. 

Priser

Moms ingår i priset. Om rabattkod använts på felaktigt sätt, t.ex. på ej gällande varugrupp, har Doglove rättigheten att fakturera kunden i efterhand. Skulle det uppstå uppenbara felaktigheter så som fel pris förbehåller vi oss rätten att justera felet i efterhand. Vi kontaktar alltid dig på din mailadress du uppgav i din order om vi upptäcker ett fel som vi måste korrigera. Du kan alltid makulera din order om du inte är nöjd med det korrigerade priset. 
Har du erhållit rabattkoder från oss så gäller procentrabatter bara helt för sig själva och inte i kombination med andra rabatter eller erbjudanden. För att förtydliga det så kan du exempelvis inte använda två stycken 10%-rabattkoder för att få 20% rabatt eller tillsammans med rabattkoder i kronor.

Vi har inte möjlighet att reglera eventuella rabattkoder i efterhand, därför är det viktigt att du som kund ser till att eventuella rabatter är dragna innan du genomför ditt köp.

Frakt

Vi har fraktfritt på alla beställningar över 999 kr. För beställningar under detta belopp tas det ut en fraktavgift på mellan 69-79 kr.
Har du handlat för mer än 999 kr och kommit upp i fraktfritt men sedan väljer att returnera delar av ordern kommer vi att debitera upp för frakten om resterande ordervärdet är på mindre än 999 kr. Detta pga att fraktkostnaderna har blivit väldigt dyra och vi kan tyvärr inte ha låga priser och samtidigt stå för frakten.
Alla paket som väger över två kilo eller har ett värde över 800 kr skickas med DHL. Vill ni att paket skickas till postens utlämningsställe istället så välj alternativet Posten My Pack Collect.

Klarna Checkout

Välj faktura, konto, VISA Mastercard eller internetbank, allt utan avgifter.

Klarna Checkout garanterar dina varor. Du behöver alltså aldrig betala om du inte har fått dina varor.

Genom Klarna Checkout erbjuds du olika alternativ för betalning av köp som görs hos anslutna butiker. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov av det betalningsalternativ du valt.

Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Efter att du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

Leveranstid

Vi skickar ditt paket oftast inom 1-2 dagar efter lagd order. Det kan förekomma längre leveranstider vid kampanjer då orderingången ofta blir stor, räkna då istället att ditt paket skickas inom 1-5 dagar. Vi försöker i så stor utsträckning som möjligt att informera på produktsidorna om eventuellt längre leveranstider. Kontakta oss gärna om du lagt en order som är akut så ska vi försöka hjälpa dig så gott vi kan. Vi tar inget ansvar för försenade leveranser.

Detta gäller lagervaror alltså ej beställningsvaror. Se vid varje produkt vilken leveranstid som gäller för respektive produkt. Med dagar menas arbetsdagar. Innehåller din order flera olika produkter kan det hända att din order levereras i flera olika paket som skickas från olika lager. Det kan förekomma längre leveranstider vid olika högtider då orderingången ofta blir väldigt hög under dessa perioder.

Under perioden juni, juli och augusti reserverar vi oss för några dagar längre leveranstid då semester för våra medarbetare och samarbetspartner vilket kan medföra längre ledtider.

Ångerrätt

Hos oss har du alltid 14 dagars öppet köp. Ångerrätten innebär att du har möjlighet att utan några förpliktelser från din sida, bortsett från transportkostnaderna, skicka tillbaka de artiklar du mottagit (givetvis ska de vara oskadade och oanvända).

När vi fått varan och konstaterat att den inte är skadad, samt att alla originalförpackningar är varsamt öppnade och att eventuella produktlappar sitter kvar på produkten betalar vi inom 14 dagar tillbaka det belopp du har betalat minus eventuell returkostnad på 79 kronor om vi ska skicka ut en returfraktsedel.
Vi har funderat på att ha fria byten/returer men då vi redan har låga priser på vårt sortiment skulle det innebära att vi skulle behöva höja priserna och då skulle alla kunder bli drabbade. Därför har vi valt att ta ut en avgift för returfrakten vid returer/byten istället och på så sätt kan vi fortsätta att hålla låga priser.

Pga hygienskäl är det inte bytesrätt/returrätt på tuggben, godis, hygienartiklar, tik- och hanhundskydd.

Om produkten är skadad/använd eller produktlapparna är borttagna kommer din retur inte att godkännas. Vi måste få tillbaka varan i säljbart skick. Självklart får du prova produkten på din hund så att den passar, men låt lapparna sitta kvar tills du vet att du ska behålla produkten. Tänk även på att ta bort all päls på produkten innan du returnerar den. Om vi behöver lägga tid på att rengöra produkterna exempelvis från hundhår etc. så kommer vi att göra ett prisavdrag på 15% av varans ursprungsvärde för att täcka upp för vår tid.

Vid reklamation eller retur/byte står du som kund för transportrisken om du inte väljer ett spårbart fraktsätt. Spara alltid följesedel/returfraktsedel tills returen är avklarad. Paketera väl.
Vill du ha en returfraktsedel av oss maila info@doglove.se så skickar vi en till dig via mail. Kostnaden för returfrakten är 79 kr och dras av från beloppet som återbetalas till dig vid godkänd retur.

Observera att detta gäller inte skrymmande gods, så som hundbäddar, paket tyngre än 2 kg, hundburar och liknande produkter.

Vid retur, skriv en lapp och lägg i paketet att det gäller en retur och ange ditt ordernummer.

Om du väljer att skicka vara i retur till oss utan att använda vår returfraktsedel så säkerställ att paketet skickas direkt till vår adress (Doglove.se, Sälnaberg 553, 195 96 Rosersberg) och inte via ombud. Returer skickade till ombud kommer inte hämtas ut och går i retur till avsändare.

Vid byte är det samma tillvägagångssätt som vid en retur, returnera produkterna du inte vill ha kvar och lägg en ny beställning. Önskar du en returfraktsedel från oss kan du skriva det i kommentarsfältet i kassan, vi lägger då ner en retursedel i din nya order. Din gamla order kommer att regleras när vi fått tillbaka produkterna.

Reklamation

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice via mail på info@doglove.se

Beskriv felet så utförligt som möjligt samt bifoga bilder. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. 

Tänk på att du inte reklamera varor som din hund bitit sönder, därför är det alltid viktigt att göra en bedömning om varan kommer att hålla för din hund innan du börjar använda varan. Det är stor skillnad på vad som håller för en liten hund jämfört med en stor.

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker ni skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall ni kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

För ej uthämtade varor debiteras en avgift på 250 kr per paket. Det gäller även om din order är uppdelad i flera sändningar. Har ditt paket gått i retur men du fortfarande vill ha din order så får du lägga en ny order på vår hemsida.

Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Dogloves kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Doglove befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal. 

Övrigt

Vi reserverar oss för felskrivningar gällande pris, produktspecifikationer och fraktpriser. 

Doglove förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har Doglove rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. Doglove skall också meddela kunden om ersättande eller likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt.

Om du har några frågor så kontakta oss på info@doglove.se

Vi har F-skatt och vårt organisationsnummer är 559029-0119 och vårt momsregistreringsnummer är SE559029011901. 

doglove.se
C/O Omnidig AB
Sälnaberg 553
195 96 Rosersberg